人気ブログランキング | 話題のタグを見る

10行メンバーの徒然日記

ブログトップ

しまくとぅばの日

はいたい ぐすぅーよう ちゅうがなびら

ちゅうや しまくとぅばのひぃやいびん

なまぬウチナンチュや どぅが生まりし島ぬくとぅばちかわんぐぅとぅ
うぬまま とぅすいたーがうらんなてぃ しまくとぅばやねーんならんがや?んでぃ むるがしわしみてぃ 3年めえ~に うぬ“しまくとぅばの日”をはじみとーんでぃ。

栄町や、とぅすいがまんどーるぐとぅ  めーにちしまくとぅばちかりーしが、、、
うぬとぅすいたーや 国頭からイチマンまでぃ あまくまぬくとぅばちかいぐとぅ ぬーがぬーやら…
あんすぐとぅ わんぬしまくとぅばも まんちゃ~ひんちゃ~うかぁさい?んでぃうむいーしが ちゅうや しまくとぅばの日やぐぅとぅ ちかわんとぅならん!でぃうむとーさ。

はぁ~ ただうっさでぃ うたとーん(^^;)
うれぇ~ わらばーたーんかい ぬくすんでぃうむいねー でーじなくとぅやっさ~。
ちばらんとぅならんや!

《訳》
Hello~ ご機嫌いかが? 今日は「しまくとぅば(島言葉)の日」です。
今のウチナンチュは 自分が生まれた島の言葉を使わないので このまま お年寄りが居なくなったら島言葉は消滅してしまうんじゃないかと皆が心配して 三年前からこの「島言葉の日」が始まったそう。

栄町には年寄りが沢山居るので、島言葉は毎日耳にするが… この年寄り達は国頭から糸満まで、あちらこちらの(出身地の)言葉を使うので、(私には)どれがどれやら。 なので 私の方言はあちらこちらのものが混ざってて可笑しいかもしれないけど、 今日は「島言葉の日」なので使わなきゃね!
しかし、たったこれだけ(書くだけ)で疲れてしまった~
こんなんじゃ子供達に残すのは大変だ。頑張らないとね
by jyugoo | 2008-09-18 12:46 | Vocal. 樺里美